Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Witamy na naszej stronie


Produkowane przez nas zawiesia dźwigowe, transportowe i hakowe odznaczają się najwyższym standardem wykonania - są mocne, trwałe i zapewniają bezpieczeństwo w trakcie pracy. Wszystkie nasze produkty spełniają europejskie normy PN-EN, a także posiadają niezbędne atesty.


Zachęcamy do zapoznania się z naszą ofertą. Zadbaliśmy, aby spełniła oczekiwania nawet najbardziej wymagających klientów. Gwarantujemy atrakcyjne ceny zawiesi dźwigowych, hakowych, linowych, transportowych i innych produktów.


Zapraszamy!



Wykonujemy badania wytrzymałościowe zawiesi.


Kontrola bieżąca polega na oględzinach stanu technicznego zawiesia przed rozpoczęciem pracy oraz obserwacji zawiesia w czasie użytkowania.



Kontrola okresowa powinna być przeprowadzona co najmniej 2 razy do roku, przy dużym natężeniu pracy co 2 - 3 miesiące. Kontrola polega na oględzinach i pomiarach wszystkich elementów zawiesia, ocenie ich zużycia i przydatności do dalszej eksploatacji. Wyniki kontroli powinny być każdorazowo rejestrowane i przechowywane w kartotece zawiesi.


Badanie okresowe - każde zawiesie powinno być poddane badaniom okresowym co najmniej raz na rok, a przy dużym natężeniu pracy dwa razy w roku. Wyniki badań należy dołączyć do kartoteki zawiesia.


Czynniki kwalifikujące zawiesie do wykluczenia z eksploatacji lub naprawy:


  • zawiesia linowe – cięgna z lin stalowych powinno się uznać za niezdatne do użytku w przypadku, gdy:

    • zerwaniu ulegnie ponad 5% drutów w linie

    • średnica liny zmniejszy się o ponad 10%

    • barwa drutów świadczy o przegrzaniu liny

    • lina jest mało elastyczna (może to świadczyć o wewnętrznej korozji)

    • występują zgniecenia i deformacje

    • oznakowanie znamionowe jest niemożliwe do odczytania

    • ścięgna różnią się długością

  • zawiesia łańcuchowe– powinno się je wymienić, gdy:
    • ulegnie przewężeniu (większym niż 10%) któreœ z ogniw łańcucha, ogniowo główne lub pośœrednie
    • wewnętrzny wymiar ogniwa ulegnie zmianie o ponad 5%
    • rozwarcie gardzieli haka wyniesie o co najmniej 10% więcej niż nominalne
    • na haku występują znamiona odkształceń plastycznych wzdłuż swojej osi
    • zapadki zabezpieczające nie zmykają się
    • barwa elementów zawiesia œświadczy o ich przegrzaniu
    • oznakowanie znamionowe jest niemożliwe do odczytania
    • elementy zawiesia nie przesuwają się swobodnie między ogniwami łańcucha
    • silna korozja i wżery występujące na zawiesiu
  • zawiesia pasowe– są niezdatne do użytku, gdy:
    • zauważalne są poprzeczne nadcięcia na pasach
    • przecięcie przędzy wynosi co najmniej 10% szerokoœści zawiesia
    • nastąpiło zdeformowanie pod wpływem wysokiej temperatury i śœrodków chemicznych
    • szwy uległy uszkodzeniu
    • metka zawiesia jest nieczytelna
copyright © 2009 stal-pol.pl